A kép forrása: hu.motorsport
P1racenews AI automatikus összefoglalója:
Egy KERS-szerű rendszer tolhatja 350 km/h fölé az F1-es autók végsebességét 2026-tól
A 2026-os motorszabályzat legújabb vázlata alapján az FIA tervezi jelentősen csökkenteni az V6-os belsőégésű motorok teljesítményét 535 lóerőre, míg a villanymotor teljesítményét növelik 470 lóerőre. Az új funkciók segíthetik az erősebb hibrid rendszerek hatékonyabb működését, és javíthatják a versenyek páratlanításait. Az előzési mód gombnyomásra engedélyezi az energiafelhasználást, és az „felülíró” üzemmód további löketet biztosít az erőforrásnak. A versenyzőknek stratégikusan kell majd dönteniük a pluszenergia használatáról, hasonlóan a korábbi KERS-funkcióhoz. Bővülnek a lehetőségek a hajtáslánc hibrid részének használatával, amelynek hatékony alkalmazása versenyelőnyhöz vezethet. A technikai változtatások mellett a karosszéria könnyebbé és kisebbé válik, valamint mozgatható aerodinamikai elemek is csökkenthetik a légellenállást a tisztább és izgalmasabb versenyek érdekében.